Minggu, 08 November 2015

Tengkorak Elektroterapi Rangsangan: Perbandingan Technologies Tersedia Secara Komersial

Tengkorak Elektroterapi Rangsangan: Perbandingan Technologies Tersedia Secara Komersial

Walaupun agak carian terperinci mengenai sastera dan Internet, terdapat kekurangan maklumat membandingkan tengkorak Elektroterapi Stimulator (CES) peranti kepada satu sama lain dari segi mekanisme tindakan atau keberkesanan. Walaupun peranti tengkorak Elektroterapi mungkin mempunyai bentuk gelombang sangat berbeza, mereka semua seolah-olah mempunyai manfaat yang sama untuk seperti yang belum secara saintifik tidak jelas sebab.

Tengkorak Elektroterapi Rangsangan (CES) pada dasarnya terdiri daripada memohon arus yang sangat rendah yang biasanya berdenyut pada 0.5 ke 500 Hz untuk kuil-kuil, proses mastoid, atau paras bahu. Ia berfikir untuk memodulasi sistem neurotransmitter dalam otak termasuk sistem serotonin tersebut. Terdapat beberapa peranti di pasaran yang membolehkan FDA untuk menggalakkan untuk merawat keresahan, kemurungan, dan insomnia. Kelulusan FDA pada dasarnya adalah perkara kedua kepada "datuk" fasal yang membolehkan mereka berdasarkan bukti keberkesanan sebagai peraturan-peraturan yang telah menjadi lebih ketat bagi peranti yang lebih baru (dan kelulusan ubat). Peranti CES memerlukan preskripsi di Amerika Syarikat. Walaupun sesetengah individu merasakan manfaat serta-merta, secara umumnya peranti mesti menggunakan kira-kira 20 hingga 40 minit setiap hari, sekurang-kurangnya beberapa kali seminggu, selama kira-kira sebulan untuk benar-benar menghargai keberkesanan.

Walaupun tengkorak Elektroterapi telah wujud selama bertahun-tahun dan beberapa peranti mempunyai "Kelulusan FDA" terdapat perbezaan yang ketara antara frekuensi operasi, kitar tugas, dan seterusnya bentuk gelombang di kalangan pelbagai peranti. Sebagai contoh, Fisher Wallace Stimulator mempunyai pembawa gelombang persegi 15.000 Hz termodulat pada 15 Hz dan 500 Hz. Alfa-Stim SCS adalah termodulat pada 0.5 Hz, dan CES Ultra beroperasi pada 100 Hz. Di samping itu terdapat beberapa peranti yang tidak mempunyai atau tidak mendapatkan kelulusan FDA seperti Sota Bio-Tuner yang sama menghubungkan ke kawasan mastoid atau klip ke cuping telinga seperti peranti CES, dan menyediakan 6 mod output yang berbeza dengan asas yang kekerapan 1000 Hz, nadi termodulat di 111,11 Hz, tetapi juga dengan pilihan untuk terus termodulat di 0.5Hz atau 7.83 Hz. Bio Tuner mempunyai output kuasa yang lebih daripada beberapa unit yang diluluskan oleh FDA, dan jika Fourier spektrum frekuensi dianalisis, sebenarnya bertindih berkuasa dan kekerapan dengan FDA peranti yang diluluskan.

Penyelidikan yang saya lihat mengenai keberkesanan CES adalah agak baik, dan pengalaman klinikal saya juga telah baik (Saya juga telah melihat keputusan yang baik dengan Bio-Tuner). Tengkorak Electotherapy seolah-olah menjadi agak selamat, bagaimanapun CES boleh contraindicated jika seseorang itu mempunyai perentak jantung, hamil, atau mempunyai gangguan penyitaan. Ia juga boleh menyebabkan beberapa pening dan loya antara kesan sampingan yang lain tetapi sampingan jarang berlaku.

Peranti yang diluluskan FDA semua seolah-olah mempunyai bukti saintifik yang mencukupi untuk menyokong tuntutan mereka yang mempunyai keberkesanan untuk kebimbangan, kemurungan dan insomnia. Ini adalah didokumenkan dalam kesusasteraan dan juga melalui pautan dalam laman web yang mana pasaran dan menjual peranti masing-masing.

Oleh kerana peranti seperti Bio-Tuner tidak diluluskan oleh FDA, seperti pemakanan tambahan mereka tidak boleh dipasarkan untuk mendakwa bahawa mereka adalah bertujuan untuk mengubati atau merawat sebarang penyakit. Mereka boleh digambarkan sebagai yang digunakan untuk kesihatan, kesihatan, kesejahteraan, dan bagaimanapun bersantai. Dan sebenarnya, manakala terdapat banyak testimoni tentang manfaat daripada Bio-Tuner dan peranti itu, tidak hanya terhad sokongan penyelidikan saintifik ia untuk orang-orang peranti tertentu.

Oleh itu, walaupun carian lebih terperinci mengenai sastera dan Internet, terdapat kekurangan maklumat mengenai rasional mengapa mana-mana alat-alat ini perlu bekerja secara berbeza daripada satu sama lain di mana-mana frekuensi, manakala penyelidik mungkin membuat spekulasi bahawa ada mekanisme yang sama tindakan, walaupun bentuk gelombang sangat berbeza. Walau bagaimanapun, terdapat bukti nyata bahawa memohon semasa untuk kepala sebagai unit-unit ini lakukan, adalah beberapa manfaat.

Perbincangan lanjut alat-alat ini, perbandingan mereka, termasuk kos mereka, dan pautan ke laman web mereka boleh didapati di laman web saya Psikiatri Alternatif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar