Minggu, 08 November 2015

Pembedahan bariatric: Ada pilihan yang lebih baik

Pembedahan bariatric: Ada pilihan yang lebih baik

Ramai orang boleh mempertimbangkan pembedahan bariatric sebagai muktamad pilihan kehilangan berat badan mereka. Saya sedar bahawa saya mungkin menyinggung perasaan sesetengah orang dan kehidupan orang lain bergantung kepada prosedur ini, tetapi saya tidak rasa bersalah kerana saya memberikan sisi lain dari cerita untuk menyediakan alternatif kepada orang mengingati dunia. Bagi kebanyakan orang, melainkan jika ia adalah keadaan hidup atau mati yang benar, pembedahan bariatric adalah sama sekali tidak perlu. Ia juga tidak kerugian strategi berat badan sebanyak ia adalah satu perubahan perubatan badan yang menghasilkan hanya kadar kejayaan 30%. Kebanyakan orang mendapatkan kembali berat badan yang hilang mereka, dengan sekatan makanan tambahan disebabkan oleh kekurangan perut. Selain itu, apabila anda melihat risiko seperti pembedahan, satu latihan yang berkuat kuasa sepenuhnya dan program pemakanan menjadi rancangan yang lebih baik untuk tindakan bagi keputusan sepanjang hayat.

Orang tahu pilihan selain menjalani pembedahan sebagai pilihan. Kenapa mereka juga mengambil kira apa-apa risiko? Tiada siapa yang suka untuk berat badan berlebihan atau keluar dari bentuk. Terdapat banyak masalah dan isu-isu dengan berada di luar bentuk dan mengalami obesiti. Selain masalah yang berkaitan dengan kesan negatif pada penampilan fizikal, terdapat berpuluh masalah kesihatan dengan berat badan berlebihan. Inilah sebabnya mengapa begitu banyak ingin menurunkan berat badan dan kehilangan FAST. Sekarang, sementara ia boleh difahami bahawa orang yang mahu menurunkan berat badan, anda hanya boleh kehilangan sejumlah berat badan secara semulajadi dalam jangka masa tertentu. Ini adalah benar melainkan anda ingin menjalani bariatric penurunan berat badan pembedahan. Ini boleh menjadi satu keputusan yang buruk, bagaimanapun, kerana mungkin ada puluhan masalah yang berkaitan dengan pembedahan. Khususnya, anda mungkin mengalami pembekuan darah, kekurangan zat makanan, jus gastrik tumpahan, dan masalah itu boleh membawa maut peritonitis, radang peritoneum yang disebabkan oleh bakteria memasuki darah dan organ-organ. Keguguran rambut boleh berlaku dengan penurunan berat badan yang melampau, yang boleh merosakkan psikologi disebabkan oleh peningkatan penampilan luar.

Proses saringan telah dikurangkan sejak penubuhannya. Pembedahan ini dikhaskan untuk hidup atau mati kes yang paling melampau. Pintu-pintu telah dibuka disebabkan oleh keuntungan yang ia boleh membuat untuk hospital-hospital dan kakitangan perubatan. Mereka menggunakan cara yang ketinggalan zaman untuk meluluskan orang yang dipanggil Indeks Jisim Badan (BMI) yang terbukti terlalu membolehkan umumnya sihat, tetapi orang yang kelebihan berat untuk dianggap gemuk. Ramai atlet kuasa dalam kecergasan yang sangat baik akan berada dalam kategori obes menggunakan BMI sebagai satu cara untuk mengukur taraf.

Satu perkara yang besar untuk merealisasikan mengenai pembedahan bariatric adalah bahawa ia mengajar anda apa-apa tentang kesihatan, kesihatan, atau mengambil kawalan metabolisme anda. Subjek pemakanan dan senaman pasti tidak menyentuh di lebih daripada cara yang sepintas apabila membincangkan pembedahan bariatric dengan doktor. Membuat keputusan untuk hidup sihat untuk jangka panjang, bukan hanya cuba untuk mempunyai kepuasan segera adalah tempat yang penting yang dipelajari apabila bekerja dengan seorang jurulatih kecergasan profesional.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar