Minggu, 08 November 2015

Penyembuhan Dengan Reiki

Penyembuhan Dengan Reiki

Reiki adalah satu terapi alternatif kepada sistem penyembuhan ortodoks. Untuk penyembuhan secara beransur-ansur tetapi stabil dan keseimbangan tenaga dalam badan, Reiki adalah rawatan yang berkesan. Penyembuhan Reiki bermula abad yang lalu di Tibet, penggunaannya kemudiannya dipergiatkan oleh Buddha Jepun. Fokus dalam rawatan ini adalah satu sistem yang menyeluruh yang bertujuan untuk mencapai bahagian terdalam manusia dan melengkapkan penawar pada apa sahaja penyakit itu. Amalan ini adalah semata-mata semula jadi, ia bertujuan untuk memanfaatkan tenaga Universal Pencipta, tiada dadah digunakan.

Hanya mereka yang terlatih dengan baik boleh mentadbir rawatan. Para pengamal perubatan dikategorikan kepada ijazah pertama, ijazah kedua, dan pengamal ijazah sarjana. Ijazah penyembuh pertama boleh menyembuhkan hanya beliau sendiri, tahap penyembuh kedua boleh menyembuhkan diri dan orang lain, manakala tahap penyembuh tuan boleh menyembuhkan diri sendiri, orang lain, dan boleh memberikan arahan penyembuhan kepada orang lain. Keperluan asas untuk semua pengamal perubatan termasuk: rendah hati, kesucian minda dan badan, dan kesediaan untuk membantu manusia. Malah mereka yang mengamalkan Reiki di hospital swasta mereka juga dari segi moral terikat untuk mematuhi prinsip-prinsip ini. Penyembuhan hasil yang betul seperti berikut: pesakit dibuat untuk berbaring di belakang dan berehat sepenuhnya, sebaik-baiknya di atas meja urut, hanya memakai longgar pakaian yang sesuai. Pengamal, setelah disucikan diri dalam badan dan minda kemudian secara senyap-senyap merenungkan beberapa ketika, kemudian kancing perlahan-lahan kedua telapak kedua-dua tangan bersama-sama sebelum meletakkan mereka perlahan-lahan ke atas pesakit, khususnya di tempat yang bermasalah jika diketahui, tetapi untuk lokasi yang jauh atau tersembunyi, penyembuh hanya menimbulkan kedua-dua tangan di atas sabar, dan untuk beberapa minit mengarahkan mental kuasa penyembuhan ketuhanan kepada pesakit. Pesakit kemudiannya dibenarkan untuk berehat atau tidur untuk sekurang-kurangnya lima belas minit di mana tenaga dipulihkan.

Selain meletakkan tangan penyembuh Reiki juga memberi tumpuan kepada tujuh pusat tenaga dalam badan. Pusat ini dikenali sebagai chakra. Chakra terletak di organ-organ berikut: mahkota - bumbung kepala, mata ketiga, tekak, jantung, solar plexus, suci, dan kaki. Reiki kini merupakan sistem penyembuhan popular di negara-negara Barat seperti Amerika Syarikat, Kanada, dan Britain walaupun ia bermula sebagai terapi dari timur itu. Terapi oriental adalah lebih cenderung untuk menggunakan doa, pernafasan dan meditasi. Reiki kini merupakan terapi global, sebagai alternatif kepada perubatan ortodoks. Ramai pengamal baru menambah amalan Reiki dengan doa, meditasi dan cara-cara lain halus yang menghampiri Tuhan. Antara keputusan cemerlang terapi ini kita mempunyai: peningkatan sistem imun, penawar untuk insomnia, mengurangkan tekanan darah tinggi, melegakan ketegangan dan tekanan, peningkatan pemulihan diri, menggalakkan pertumbuhan rohani, toning keseluruhan badan, dan emosi penyembuhan. Selepas apa-apa sesi penyembuhan Reiki pesakit berasa benar-benar santai dan dibangunkan semula dalam badan dan minda. Segala keperluan penyembuhan dengan Reiki bergantung kepada keupayaan pengamal untuk menghubungi ketuhanan dan menyalurkan tenaga penyembuhan ke bawah untuk pesakit, ia adalah alternatif kepada penggunaan dadah.

Untuk lebih banyak artikel mengenai penyembuhan tanpa menggunakan ubat-ubatan, sila layari http://nodrugtherapy.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar