Minggu, 08 November 2015

Perubatan alternatif untuk Haiwan - Cara Alternatif Merawat Arthritis Dog Anda

Perubatan alternatif untuk Haiwan - Cara Alternatif Merawat Arthritis Dog Anda

Kita semua menjadi tua dan yang termasuk anjing setia anda duduk di sisi anda. Jika anda sudah ada diri anda lebih daripada mungkin juga tahu betapa menjengkelkan artritis boleh dapat jika anda menderita daripada itu. Maka anda juga perlu sedar bahawa ia tidak berbeza untuk anjing anda, dia hanya tidak boleh membuat aduan mengenainya seperti yang anda lakukan. Beliau juga tidak boleh berbuat apa-apa sendiri, seperti yang anda boleh. Oleh itu, ia adalah penting bahawa anda menjaga anjing penuaan anda miskin dan membantu untuk mengurangkan beberapa kesakitan yang dia mungkin mengalami. Terdapat pelbagai jenis rawatan yang berbeza yang terbuka kepada anda dan anjing anda selain dari yang tradisional doktor haiwan mungkin menawarkan dan di bawah adalah beberapa perkara yang anda boleh cuba untuk membantu meringankan artritis anjing anda.

Walaupun anjing anda memakai ubat-ubatan preskripsi untuk artritis mereka, anda mungkin perasan sangat sedikit atau tidak ada peningkatan dan ini boleh menjadi mengecewakan dan boleh berakhir berharga banyak wang untuk apa-apa dan boleh juga dapat meletakkan anjing miskin anda pada risiko dengan kesan sampingan yang mungkin datang dengan dadah. Tetapi, anda boleh membantu dia pada anda sendiri jika anda mahu untuk mengurangkan risiko dan sakit beliau.

Perkara yang paling penting adalah untuk melihat dan menilai persekitaran di mana anjing anda hidup. Sebagai contoh faham bahawa apabila anjing anda mempunyai artritis dan anda mempunyai tangga, artritis akan menyukarkan beliau untuk naik dan turun tangga. Selain itu, ia mungkin membuat ia lebih sukar bagi beliau untuk berdiri atau berjalan di atas permukaan yang mungkin menjadi jenis licin. Jadi, anda boleh melakukan perkara-perkara untuk mencuba dan membuat persekitaran beliau lebih mesra untuk beliau dan kurang menyakitkan. Pastikan makanan dan air beliau sentiasa berada di tingkat bawah jika anda mempunyai tangga dan meletakkan permaidani di kawasan di mana lantai mungkin licin. Pastikan permaidani mempunyai sokongan nonslip sehingga mereka tidak akan tergelincir apabila dia berjalan di atas mereka. Anda juga mungkin ingin memastikan bahawa dia mempunyai lembut dan selesa katil baik untuk tidur pada waktu malam juga.

Memberi anjing anda beberapa nice jenis kesan rendah bersenam. Jika anda mengambil dia pada lapisan pendek dan perlahan, ini akan memastikan dia daripada mendapat sengit dan akan membantu dengan pergerakan beliau dan kekuatannya. Anda juga mungkin mahu untuk membiarkan dia pergi berenang juga. Sama seperti dengan orang bersenam dalam air adalah impak yang rendah tetapi mempunyai kesan yang indah kepada pengukuhan otot mereka yang seterusnya akan membantu sendi mereka.

Anda juga ingin memastikan bahawa anjing anda tidak berat badan berlebihan. Membawa berat badan terlalu banyak sekitar akan meletakkan lebih banyak tekanan pada sendi. Jadi anjing anda perlu memakai diet yang baik yang merangkumi peningkatan dalam protein tanpa lemak. Anda boleh melakukan ini dengan menambah telur dan daging untuk makanan anjing basah, bukan untuk makanan anjing kering. Anda juga perlu mengurangkan pengambilan beliau bijirin dan karbohidrat yang datang dalam makanan berkanji.

Anda juga mungkin mahu mempertimbangkan meletakkan anjing anda pada terapi Glucosamine yang panjang dengan beberapa kondroitin sulfat. Kedua-dua perkara-perkara ini akan membantu untuk merawat gejala-gejala artritis serta membantu untuk menjaga sendi dilindungi. Minyak ikan adalah sesuatu yang lain anda mungkin mahu untuk diberikan kepada anjing anda. Omega-3 asid lemak dalam ini adalah baik untuk mengurangkan sendi yang mempunyai keradangan. Untuk setiap 10 paun berat badan anjing badan anda, anda boleh memberinya 1000mg minyak ikan.

Satu lagi perkara yang telah mendapati bahawa membantu dengan artritis adalah dara epal cider cuka. Jika ini dimasukkan ke dalam anjing anda air ia sebenarnya boleh membantu gejala-gejala artritis kerana ia mempunyai keupayaan untuk mengurangkan apa-apa deposit kalsium mungkin terdapat pada sendi anjing anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar