Minggu, 08 November 2015

Penjelasan Beberapa Mitos Mengenai Proses usus Cleanse Colon

Penjelasan Beberapa Mitos Mengenai Proses usus Cleanse Colon

The 'membersihkan' merujuk kepada berkumur, membersihkan atau pancurkan sesuatu. Badan kita mampu mengeluarkan bahan-bahan buangan dengan sendirinya tetapi ada kemungkinan bahawa jenis tertentu pengumpulan (seperti najis reput) sering beratur dinding usus besar. Himpunan ini mempunyai keupayaan untuk menyebabkan umum keuzuran. Tetapi, tidak banyak kajian perubatan dan kajian yang menghubungkan pengumpulan ini secara keseluruhannya dengan penyakit utama, masalah dan komplikasi.

Pembersihan usus adalah proses penyingkiran dirancang najis dan toksin nonspecific tertentu daripada kolon dan usus. Prosedur dikenali sebagai usus membersihkan kolon dilakukan melalui pelbagai cara. Teknik pembersihan lisan dan juga ada yang menggunakan suplemen makanan dan resipi jus semula jadi, selain daripada beberapa kaedah ngeri tradisional.

Asas usus Colon Cleanse Proses ini

Terdapat satu kepercayaan kuno yang kolon mula berfungsi selepas kenaikan pengumpulan (apabila mereka tidak ditolak keluar dengan betul) dan kemudian keadaan ini adalah bertanggungjawab untuk penyakit utama. Hidroterapi kolon dan enema adalah sebahagian daripada proses yang berpunca daripada kepercayaan ini.

Usus besar Seseorang sering mengekalkan toksin yang tidak diingini (ia lebih merupakan gabungan sisa dari makanan yang dicerna, air dan gas). Kuantiti pengumpulan ini bergantung kepada pelbagai faktor seperti diet dan kekerapan pergerakan usus juga. Buang air besar sering terhalang oleh aspek perubatan seperti penyakit tiroid, kolitis, penyakit seliak dan beberapa jenis tumor. Anda boleh menyemak dengan doktor anda jika terdapat isu-isu dengan pergerakan usus.

Faktor-faktor seperti minum minuman yang mengandungi kafein, alkohol, pengambilan trans-lemak dan makanan yang diproses, membuat untuk pengumpulan baki (tahi) perkara di sepanjang bahagian dalam usus besar yang mengganggu penyerapan air dan nutrien lain. Ini juga menyebabkan toksin dan pertumbuhan bakteria berbahaya. Tetapi banyak kajian saintifik merumuskan bahawa badan kita mampu membersihkan sebahagian besar daripada aspek-aspek ini dan bagi yang lain, gabungan yang sihat senaman dan diet akan terbukti berkesan.

Kerana banyak proses jenis usus membersihkan kolon tidak mempunyai sandaran kajian saintifik utama dan penyelidikan, alternatif terbaik kepada usus proses pembersihan kolon tradisional adalah untuk mengikuti 4 peraturan keemasan untuk pergerakan usus yang sihat, yang disebut seperti di bawah:

- Makan makanan yang seimbang yang merangkumi banyak segar dan mentah sayur-sayuran, buah-buahan, kacang, biji-bijian, kacang dan lain-lain bersama-sama dengan mengambil probiotik semula jadi produk berasaskan seperti yogurt, kefir, miso dan lain-lain

- Rutin senaman yang kerap (sekurang-kurangnya berjalan dan penggunaan tangga, jika latihan tidak boleh menginap)

- Air adalah salah satu faktor yang paling penting yang bertanggungjawab untuk berfungsi badan dan usus anda. Pengambilan sesuai air (sekitar 8 gelas sehari adalah lebih daripada cukup) diperlukan kerana badan kita juga mendapatkan air melalui faktor-faktor lain seperti buah-buahan, minuman dan lain-lain

- Satu pemeriksaan kesihatan yang kerap akan memastikan aspek-aspek yang telah disembunyikan akan keluar.

Semua dalam semua, jika kita menggabungkan pandangan penyokong dan pihak lawan, satu perkara boleh dirumuskan - pergerakan usus yang sihat dan tepat pada masanya pergi untuk meningkatkan kualiti hidup.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar