Minggu, 08 November 2015

Konvensional Pengamal Perubatan di Amerika Syarikat: A Dinosaur dalam membuat

Konvensional Pengamal Perubatan di Amerika Syarikat: A Dinosaur dalam membuat

Ia adalah pepatah yang terkenal ... takrif gila melakukan perkara yang sama berulang-ulang kali mengharapkan hasil yang berbeza. Walaupun semua retorik negatif kini menaungi perbahasan pembaharuan penjagaan kesihatan, ia menyegarkan untuk mengakui bahawa walaupun ahli politik kita telah akhirnya menyedari kebenaran kenyataan yang jelas ini. Walaupun bahan api kewangan boleh menjaga api penjagaan kesihatan genangan semasa yg menjulang, yang tidak diinsuranskan, underinsured, dan tidak sihat diinsuranskan telah mula untuk memadamkan api ini dengan beberapa hujan lama tertangguh kekecewaan dan harapan dengan memohon perubatan sampingan dan alternatif sebagai tempat perlindungan.

Terdapat lebih daripada sepuluh jari pada tangan pembaharuan penjagaan kesihatan perdebatan, dan mereka yang bertanggungjawab kadang-kadang tidak boleh bergantung yang tinggi. The 'pemain-pemain besar' di penjagaan kesihatan reformasi permainan meja diberi 'rumah kredit' membuat taruhan terhadap wagers berisiko bahawa mereka sering kalah. Dan malangnya, pemiutang, iaitu pesakit, menderita akibat dalam bentuk kekurangan perlindungan insurans, deduktibel insurans yang lebih tinggi, dan kekurangan akses kepada penjagaan kesihatan yang memuaskan. Pemerhati pesakit yang tidak bersalah dengan jelas tidak menyedari bahawa kuasa kewangan dan pilihan raya kolektif mereka secara tidak langsung mengawal setiap bermain dalam setiap perlawanan yang peniaga korporat dan pemain politik cuba memanipulasi. Malangnya, ramai pesakit telah memilih untuk keluar dari permainan ini tidak pernah berakhir kerana kekecewaan mereka semakin meningkat dengan perubatan konvensional, syarikat-syarikat insurans kesihatan, dan Big Pharma. Tambahan pula, orang-orang yang bercanggah dan maklumat yang salah selalu menerima telah menimbulkan kekecewaan dan sikap tidak peduli lagi. Oleh itu, ramai yang telah 'dibuang dalam tuala', melepaskan untuk polypharmacy dalam usaha untuk mengobati kesihatan mereka hilang dan kesejahteraan. Penyatuan ini telah memuncak ke dalam 'Great American Medical System Paradox "... kekayaan dan stealth tidak sekali-kali mempunyai kesihatan.

Kelembapan ekonomi, unhealthiness yang semakin meningkat penduduk kita, dan permintaan untuk pembaharuan penjagaan kesihatan telah memaksa angin perubahan untuk meniup ke arah yang berbeza ... yang mewujudkan keperluan untuk peperiksaan semula daripada daya maju berdiri lama, amalan perubatan tradisional di negara ini. Perubahan adalah satu cabaran sejagat yang memerlukan penerimaan, masa, dan ketekunan. Pakar-pakar perubatan sering mendapati sukar untuk mengubah amalan perubatan yang tidak berbelah bahagi dan sikap yang telah berkembang selama bertahun-tahun atau meneliti model perubatan kini diterima penjagaan pesakit. Sebagai salah satu contoh, ia tidak sehingga baru-baru ini ia akhirnya mendedahkan bahawa hampir separuh daripada cadangan amalan klinikal semasa dari American College of Cardiology dan Persatuan Jantung Amerika adalah berdasarkan kepada pendapat pakar, kajian kes, atau standard penjagaan, dan oleh itu adalah tidak secara langsung berdasarkan bukti.

Nasib baik, kesedaran pesakit kesihatan dan pencegahan penyakit telah berkembang, begitu juga mempunyai minat mereka terhadap alternatif kepada pilihan tradisional berasaskan penyakit terapeutik. Pusat Kebangsaan Komplementari dan Alternatif Perubatan (NCCAM) mendefinisikan Pelengkap dan Alternatif Perubatan (CAM) sebagai "kumpulan sistem perubatan dan penjagaan kesihatan yang pelbagai, amalan, dan produk yang tidak kini sebahagian daripada perubatan konvensional." Lebih sepuluh tahun yang lalu, pilihan terapeutik yang diberikan oleh CAM telah berkembang menjadi 45 bilion dolar setiap industri tahun. Daripada jumlah ini, 12 bilion telah dibelanjakan untuk pengamal kesihatan CAM termasuk tulang, akupuntur dan terapi urut. Baki 33 bilion dolar dibelanjakan untuk teknik pengurangan tekanan termasuk yoga dan urut dan juga pada makanan tambahan. Secara umum, kira-kira 11% daripada out-of-poket perbelanjaan penjagaan kesihatan di Amerika Syarikat dibelanjakan untuk kaedah CAM, beberapa yang telah membuka mata ramai yang tidak percaya, syarikat-syarikat farmaseutikal, dan policiticans.

Pesakit biasanya enggan untuk membincangkan penggunaan CAM dengan doktor mereka kerana takut menegur atau ditolak.

Banyak doktor melihat terapi berasaskan alternatif sebagai 'perdukunan dan mengamalkan sikap "menghina separuh memanjakan", seperti yang dihuraikan oleh seorang pakar perubatan. Lagi merumitkan perkara-perkara yang adalah kekurangan relatif pengetahuan pengamal dan latihan mengenai kaedah CAM. Menghalakan ke hadapan dengan permintaan pesakit, pandangan ini dengan jelas berubah dan kini lebih daripada 70 buah sekolah perubatan dan 45 pusat perubatan, termasuk The Mayo Clinic dan Klinik Cleveland, telah menerima pakai integratif dan pusat perubatan alternatif. Ronald W. Dworkin, dan pakar bius dan Felo Kanan di Institut Hudson di Washington, DC, percaya ia adalah penting entiti perubatan dan politik memahami dari mana permintaan ini meningkat untuk CAM telah muncul. Beliau menulis, "Walaupun perubatan alternatif meliputi kaedah rawatan yang berbeza, sebahagian besar daripada sistem-sistem ini mempunyai sesuatu yang sama. Mereka tidak kawanan pesakit ke dalam kategori diagnostik atau menyebabkan pesakit yang akan diuruskan menurut beberapa algoritma yang telah ditetapkan Setiap pesakit dianggap unik dalam bidang perubatan alternatif, yang kalau 10 pesakit yang hadir kepada ahli akupunktur dengan penyakit ulser peptik, masing-masing mungkin dilayan berbeza. Teori di sebalik perubatan alternatif memerlukan pembekal untuk mendengar dengan teliti kepada pesakit, untuk bercakap kepada pesakit mereka mengenai perasaan khas dan keadaan, kerana unsur-unsur ini menjejaskan rawatan . Ini adalah benar sama ada pesakit mengadu keadaan fizikal atau rasa tidak puas hati yang mudah setiap hari. " (Dasar Kajian 2001)

Amalan perubatan swasta biasa hari ini tidak boleh menawarkan pesakit kemewahan masa, terutamanya kerana insurans yang dikenakan pembayaran balik kekangan. Walau bagaimanapun, seperti pembaharuan penjagaan kesihatan terus berkembang, cara bagaimana pesakit menggunakan perkhidmatan perubatan, sama ada tradisional atau alternatif, akan menjadi satu faktor penting dalam menentukan siapa yang menang penjagaan kesihatan reformasi permainan keseluruhan. Ia seolah-olah angin perubahan yang bertiup ke arah yang hiliran daripada syarikat farmasi ke arah strategi akal untuk mengoptimumkan kesihatan dan mencegah penyakit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar