Minggu, 08 November 2015

Bagaimana untuk Menggunakan diafragma Pernafasan Untuk Ubah Hidup Anda

Bagaimana untuk Menggunakan diafragma Pernafasan Untuk Ubah Hidup Anda

Pernafasan diafragma adalah istilah yang ramai orang berjalan di seluruh apabila mereka melihat ke dalam latihan vokal atau nyanyian. Ia bermakna bahawa anda menggunakan diafragma anda untuk bernafas, berbanding dengan pernafasan malas atau cetek. Sebelum kita belajar bagaimana untuk bernafas dengan betul, kita perlu menentukan jika anda bernafas dengan salah dalam tempat pertama.

Adakah Anda Tarik nafas secara tidak wajar?

Cara terbaik untuk memberitahu jika anda bernafas dengan betul adalah untuk menonton dada dan bahu anda apabila anda mengambil nafas. Jika mereka bergerak banyak, maka anda sedang menggunakan pernafasan malas. Jika anda telah melakukannya dengan betul, maka perut anda akan berkembang manakala bahu anda tinggal agak bergerak-gerak.

Sekarang anda tahu teknik pernafasan anda, saya akan menunjukkan kepada anda bagaimana untuk menggunakan diafragma anda untuk mendapatkan dalam udara.

Gunakan Diafragma Anda Tidak dada Anda!

Diafragma anda adalah kepingan nipis otot yang terletak di bawah tulang rusuk anda. Anda akan mahu untuk mengaktifkan otot ini apabila anda mengambil di udara, yang akan membolehkan lebih terperinci, nafas lebih semula jadi.

Untuk melakukan latihan ini anda perlu duduk dengan tegak dan memakai pakaian yang longgar.

Letakkan tangan anda pada perut anda, hanya di bawah bahagian bawah tulang dada anda, dan mengambil nafas dalam-dalam. Mari bahu anda tetap santai dan mantap. Mereka tidak boleh bergerak sama sekali, atau sekurang-kurangnya yang sangat sedikit.

Sekarang bayangkan bahawa anda menghisap turun udara ke dalam perut anda. Bayangkan ia mengisi anda benar-benar dan perut anda dan juga belakang anda berkembang dengan kenyang. Itulah jenis sensasi anda ingin mempunyai apabila anda bernafas dari diafragma anda. Ingat, perut anda harus bergerak, bahu anda tidak perlu!

Jika anda mendapati bahawa tulang rusuk anda mengembang, jangan bimbang. Itulah semula jadi. Sebaik sahaja anda boleh melakukan ini secara konsisten, tahniah! Anda telah menguasai bernafas dgn diafrakma. Sekarang semua yang tinggal lakukan adalah membuat ia satu tabiat - lebih mudah berkata daripada dilakukan!

Membuat diafragma Pernafasan Tabiat yang!

Kini ia terpulang kepada anda untuk membuat dgn diafrakma bernafas kebiasaan! Salah satu cara terbaik untuk memulakan tabiat adalah untuk memberi tumpuan kepada sekarang, semasa anda sedar apa yang perlu dilakukan. Oleh kerana pernafasan adalah sebahagian besarnya tidak sedarkan diri, anda akan perlu membuat ia lebih sedar jika anda ingin mengubah cara anda melakukannya.

Amalan menjadi lebih sedar setiap bernafas. Meditasi adalah besar untuk ini. Cuba memberi tumpuan kepada perasaan diafragma anda mengambil di udara, dan bagaimana ia berbeza daripada bagaimana anda digunakan untuk bernafas. Dengan amalan yang mencukupi, anda tidak lama lagi akan berada dalam perjalanan anda untuk gaya pernafasan yang lebih baik, dan kehidupan yang lebih baik!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar