Minggu, 08 November 2015

India asli Amerika, Perubatan Alternatif dan Herbal Remedies!

India asli Amerika, Perubatan Alternatif dan Herbal Remedies!

Walaupun perubatan konvensional tidak akan mengakui mana-mana daripada perkara-perkara yang Indian Amerika digunakan dan telah digunakan selama lebih 40,000 tahun sebagai penawar untuk penyakit banyak yang orang menderita, mereka sudah tentu tidak boleh menyangkal keberkesanan mereka sama ada. Malah ia boleh dikatakan bahawa banyak perkara yang mereka digunakan seperti herba dan prosedur yang berlainan untuk membersihkan seseorang yang mempunyai faedah yang jelas. Orang asli Amerika menggunakan kombinasi herba, agama, ritual yang berbeza dan kerohanian mereka untuk membantu dengan banyak isu-isu perubatan yang berbeza dan ramai mengatakan ia telah bekerja keajaiban bagi mereka.

Salah satu perkara pertama yang orang India Amerika akan lakukan adalah dengan menggunakan pembersih dan pembersihan teknik untuk membantu pesakit untuk menjadi banyak yang lebih terbuka kepada teknik-teknik yang mereka tawarkan untuk membantu mereka sembuh. Ini penulenan dan pembersihan teknik boleh termasuk teh herba yang berbeza yang akan menyebabkan seseorang itu muntah, noda (menggunakan asap dari tumbuh-tumbuhan untuk membersihkan seseorang) dan tempat penginapan peluh. Ini lodge peluh disimpan gelap dan disertakan dengan api di tengah-tengah yang menyimpan batu panas. Teknik-teknik ini juga digunakan untuk mengubah kesedaran seseorang. Perkara-perkara lain yang dilakukan untuk pembersihan boleh menyanyi, melaungkan, menari, dan kadang-kadang bahan halusinogen dihasilkan secara semulajadi oleh alam semula jadi.

Bagi orang-orang yang mengalami pelbagai jenis keadaan pernafasan sering dirawat oleh Indian Amerika dengan skunk kubis. Ini dikatakan dapat melonggarkan sebarang kahak seseorang boleh mempunyai dan ia juga digunakan bagi mereka yang mungkin mempunyai asma. Herba lain yang digunakan dipanggil akar pleurisy dan wormwood dan mereka sering digunakan untuk gejala yang datang dengan bronkitis. Perkataan akar pleurisy juga digunakan untuk radang paru-paru. Untuk batuk mereka sering menggunakan perkara seperti tulang-set, teh Aspen, teh ceri liar, sarsaparilla, tembakau arnab, teh pain putih, dan juga sebagai root darah. Sage juga sering digunakan untuk membantu untuk memerangi gejala selsema atau selesema.

Jika seseorang mempunyai cirit-birit, beberapa herba yang mereka mendakwa bahawa adalah baik untuk keadaan ini akan menjadi akar hitam ceri, teh yang dibuat daripada kulit kayu dogwood, akar raspberry hitam dan hitam ceri jus buah-buahan yang telah ditapai. Untuk pedih ulu hati dan apa-apa masalah saluran kencing dikatakan bahawa menggunakan akar dandelion akan membantu meringankan masalah-masalah ini dan bijaksana boleh digunakan untuk merawat sakit perut. Juniper juga boleh digunakan untuk cirit-birit dan jangkitan kencing.

Masalah-masalah lain yang mungkin timbul seperti masalah buah pinggang dirawat dengan oak dan akar keladi liar boleh digunakan untuk ketidakseimbangan hormon. Sage juga boleh digunakan untuk luka, TB, selsema dan lebam. Bunga kon ungu adalah baik untuk gigitan serangga, gigitan ular, gonorea, sakit gigi dan sakit tekak.

Keselamatan Nota: Walaupun banyak orang bersumpah dengan rawatan ini adalah penting untuk ambil perhatian bahawa semua ini telah perubatan diuji untuk melihat jika terdapat sebarang interaksi dengan ubat-ubatan atau makanan tambahan yang seseorang mungkin sudah mengambil lain dan tidak dikawal selia atau disahkan oleh FDA. Sentiasa pastikan untuk memeriksa dengan doktor anda terlebih dahulu sebelum mencuba mana-mana ubat-ubatan ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar