Minggu, 08 November 2015

Pemulihan semula jadi untuk sembelit yang boleh didapati di Laman

Pemulihan semula jadi untuk sembelit yang boleh didapati di Laman

Pada peringkat tertentu dalam kehidupan kita, semua orang mendapat sembelit. Ia mempunyai keupayaan untuk memberi kesan kepada suasana hati kita, membawa kerengsaan dan memberi kesan kepada kehidupan anda. Beberapa aspek penyumbang utama sembelit berdiet dan aktiviti asas.

Sembelit boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Namun, ada langkah-langkah pencegahan yang sebenarnya boleh meringankan dan menahan diri dari memiliki satu keadaan bimbang.

Sembelit boleh bertahan selama beberapa hari. Satu mungkin mempunyai serangan rawak meneran, tetapi ia tidak menjamin bahawa setiap kali semuanya berjalan kembali normal, saluran usus tidak tersumbat lagi. Kemungkinan saluran penghadaman untuk menjadi tersumbat sering bertambah. Ini adalah sebab utama mengapa ia adalah bijak untuk menghentikan sembelit selepas mendapat keadaan lega.

Menilai diet anda yang sedia ada. Semak jika makanan anda mengandungi kandungan yang tinggi serat pada program hidangan anda. Makanan pilihan yang kaya dengan kandungan serat seperti emping bran, brokoli, buah tin, oat dan bijirin. Banyak ini akan membantu menggerakkan perkara tahi tanpa kesukaran.

Badan tidak memecahkan serat dan licin dengan mudah ke dalam saluran pencernaan, yang mengambil bersama bahan buangan diperolehi.

Kurangkan pengambilan besar produk makanan yang penuh dengan lipid dan rendah serat, termasuk pelbagai daging, telur dan produk susu. Memantau diet peribadi anda dan membuang air besar.

Membuat tabiat untuk mengambil air yang banyak dalam gaya hidup anda. Minum sekurang-kurangnya lapan (8) gelas air setiap hari untuk mengelakkan sembelit.

Berikut adalah beberapa keadaan perubatan dan permasalahan kesihatan yang boleh menjejaskan spesifikasi cecair setiap hari:

Sebagai contoh, orang-orang yang mempunyai masalah kencing manis cenderung untuk menjadi mudah terdedah kepada mempunyai sembelit.

Orang yang berkesan dalam olahraga juga memerlukan lebih daripada pengambilan air harian yang dinasihatkan.

Satu jumlah yang tetap cecair setiap hari adalah dinasihatkan untuk diri bebas daripada telah dehidrasi dan pada masa yang mengelakkan berlakunya sembelit.

Dapatkan senaman fizikal yang kerap. Ini akan membantu anda untuk melegakan sembelit.

Rutin yang kerap motilitas bantuan usus. Pastikan anda mempunyai sekurang-kurangnya 20 minit untuk aktiviti setiap hari untuk membantu membuat trek pencernaan melaksanakan. Walaupun Berjalan kaki setiap hari boleh menjadi bantuan yang besar.

Pastikan untuk menjawab panggilan alam. Sekiranya anda mempunyai keperluan untuk membuang air besar, mencapai itu, tanpa penangguhan. Ini boleh mengelakkan kotoran dari pengerasan dalam kawasan kolorektal.

Sekiranya dorongan biasanya terlepas pandang, ia boleh memberi kesan dalam menghadkan diri dari perasaan keperluan apabila membuang air besar adalah penting.

Sila lihat pada penggunaan ubat anda. Secara umumnya terdapat ubat-ubatan tertentu dan makanan tambahan, yang boleh menyumbang kepada sembelit.

Penghalang saluran kalsium dan besi adalah contoh ubat-ubatan dan vitamin, yang boleh membawa kepada sembelit jika tiada langkah-langkah pencegahan yang diambil.

Julap adalah bantuan yang hebat. Setelah berkata, pengambilan terlalu banyak ia mungkin lebih jauh membawa kembali ke sembelit.

Julap boleh menjadi sangat teruk kepada sistem dan beberapa bahkan kehilangan kecekapan mereka jika toleransi kepada pembantu ini dibuat.

Usus kita diiktiraf sebagai "paip" tulen. Ia hanya dinasihatkan untuk mempunyai ia membersihkan setiap sekarang dan kemudian, sebagai menghilangkan dan menjadi benar-benar bebas daripada semua faktor-faktor yang membantu sembelit.

Adalah lebih baik untuk mempunyai ia dihalang daripada yang sembelit sembuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar