Minggu, 08 November 2015

Pilihan Kesihatan Alternatif Di Rumah - Merawat Migrain Dengan Rawatan Alternatif!

Pilihan Kesihatan Alternatif Di Rumah - Merawat Migrain Dengan Rawatan Alternatif!

Jika ia kelihatan bahawa walaupun ubat tradisional tidak berfungsi untuk melegakan kesakitan migrain yang anda mungkin mempunyai maka anda mungkin mahu mempertimbangkan perubatan alternatif atau rawatan untuk mencuba dan mendapatkan diri anda sedikit kelegaan. Terdapat sebenarnya beberapa kajian perubatan yang tidak menyokong penggunaan akupunktur dan rawatan kiropraktik sebagai cara yang baik di mana untuk melawan sakit kepala migrain anda. Terdapat juga barangan pemakanan dan herba yang juga boleh membantu.

Jika anda disahkan menghidap migrain, anda mungkin ingin mencuba pendekatan yang lebih holistik yang mungkin termasuk beberapa perubahan gaya hidup seperti menukar diet anda. Perkara-perkara lain mungkin menggunakan refleksologi, beberapa terapi fizikal serta rawatan homeopati yang boleh memberi sedikit kelegaan. Anda juga boleh menggabungkan kaedah alternatif dengan kaedah tradisional juga.

Ia masih menjadi misteri hingga ke hari ini apa yang sebenarnya menyebabkan sakit kepala migrain. Terdapat teori yang berbeza dan kajian yang berlainan yang telah dilakukan tetapi ada fakta keras sejuk kepada apa yang pasti menyebabkan mereka. Beberapa perkara yang mereka tahu ialah kira-kira 28 juta orang mendapat sakit kepala migrain. Sakit kepala yang teruk menyakitkan; mereka yang berulang-ulang dan mempunyai gejala-gejala lain seperti gangguan penglihatan dan loya. Anda boleh mempunyai sama ada migrain biasa yang merupakan migrain dengan gangguan penglihatan atau migrain klasik yang tidak mempunyai gangguan visual.

Jika migrain tidak dirawat ia boleh berlangsung 4-72 jam. Orang dengan sakit kepala akan mengalami sakit berdenyut-denyut pada sebelah kepala, tidak kira pihak mana dan ia akan menjadi lebih buruk jika mereka cuba untuk melakukan apa-apa jenis senaman atau aktiviti fizikal. Terdapat sangat sensitif kepada cahaya dan juga bunyi bising. Mereka juga menjadi pucat dan kadang-kadang berasa seperti ia telah sejuk.

Sesetengah doktor akan menyarankan anda pergi melihat chiropractor berlesen dan atau akupuntur. Mempunyai akupunktur dilakukan akan memulihkan fungsi badan yang normal dengan mendapatkan darah ke dalam usus kecil di mana 99% daripada sistem imun terletak. Ia akan merangsang titik badan untuk membantu mengurangkan kesakitan yang seseorang itu mengalami di kepala dan leher mereka dengan mengimbangkan sistem meridian badan. Ini telah dikaji selama lebih 20 tahun sekarang dan keputusan dalam orang-orang yang dikaji telah sangat berkesan.

Chiropractor A akan membantu memanipulasi tulang belakang dan ini juga telah diketahui berkesan dalam melegakan banyak migrain rakyat. Kadang-kadang manipulasi tulang belakang digabungkan dengan ubat setiap hari dipanggil Elavil untuk membantu memerangi migrain. Keputusan telah sangat berkesan dalam mengurangkan kesakitan dan mendapat migrain pergi dan terdapat kesan-kesan sampingan yang sangat sedikit. Manipulasi tulang belakang mengembalikan gerakan biasa ke kawasan itu berhubung dgn hujung otak di pangkal kepala anda dan akan mengurangkan tekanan saraf akan kepala.

Terdapat juga beberapa makanan tambahan pemakanan yang mungkin boleh membantu juga. Sebahagian daripada ini adalah 2000 mg kalsium dan 1000 mg magnesium setiap hari bersama-sama dengan 60 mg Co-enzim Q10 dan Ko-enzim boleh menjadi rawatan yang baik untuk sakit kepala migrain. Kalsium dan magnesium akan dapat membantu mengawal otot seseorang dan akan menghantar impuls saraf ke seluruh tubuh anda dan untuk otak anda. Bersama-enzim akan meningkatkan aliran darah ke otak anda dan meningkatkan peredaran secara keseluruhan.

Anda juga mungkin ingin mempertimbangkan untuk pergi pada diet yang rendah dalam karbohidrat ringkas dan tinggi dalam protein. Badam, pasli, Adas, ceri dan nanas segar beberapa makanan yang baik untuk mempunyai diet ini. Anda perlu mengelakkan makanan yang mempunyai banyak garam dan makanan yang asid membentuk seperti daging, bijirin, bijirin dan roti. Juga ia adalah yang terbaik untuk mengelakkan lemak, makanan berminyak atau digoreng.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar