Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Herba Tanpa Kesan Sampingan Memudaratkan

Pemulihan Herba Tanpa Kesan Sampingan Memudaratkan

Sesetengah pakar perubatan meremehkan penggunaan herba untuk tujuan penyembuhan. Walau bagaimanapun, ubat-ubatan preskripsi yang sebenarnya bermula sebagai herba. Apa industri perubatan telah dilakukan adalah salinan secara sintetik mereka bahan-bahan aktif yang memberi herba khasiat penyembuhan. Anda akan menemui sebelumnya herba untuk hampir apa-apa dadah di pasaran.

Sebagai contoh, kulit kayu pokok willow putih telah digunakan dengan berkesan untuk penyakit jantung. Dengan ahli sains pembiakan tiruan dapat mewujudkan aspirin.

Satu lagi herba yang terkenal Echinacea telah digunakan dengan jayanya bagi menggantikan antibiotik moden dan mula menjadi popular lagi untuk penggunaannya untuk meningkatkan sistem imun, terutamanya semasa musim sejuk di mana herba ini boleh diambil sebagai tablet atau kapsul untuk menghindari selesema dan selsema. Echinacea telah terbukti merangsang pengeluaran penyakit melawan sel-sel darah putih.

Sebelum anda memberi tumpuan kepada herba semakin meningkat untuk tujuan perubatan pastikan untuk mendidik diri sendiri di mana herba bekerja terbaik bagi setiap penyakit tertentu. Kelebihan terbesar herba semakin meningkat untuk penyembuhan semula jadi adalah ketenangan fikiran anda akan memperolehi mengetahui mereka berfungsi dengan baik atau lebih baik daripada ubat-ubatan kimia berasaskan.

Menurut penyelidikan utama dilakukan pada tahun 2001, penyelidik dikesan beberapa 122 sebatian yang terdapat dalam perubatan arus perdana tradisional yang mempunyai akar dalam "ethnomedical" sumber tumbuh-tumbuhan. Ia telah ditentukan bahawa hampir 80% daripada ini telah digunakan dalam beberapa cara yang sama dengan atau berkaitan dengan penggunaan ethnomedical tradisional.

Selain herba tujuan perubatan mereka juga boleh digunakan dengan berkesan sebagai mewah losyen penjagaan kulit dan minyak. Herba ini dapat melindungi kulit anda daripada kerosakan matahari dan membantu mencegah kedutan.

Pada musim panas apabila kita tertakluk kepada serangga menjengkelkan catnip herba dan serai bantuan untuk menghalau lalat, nyamuk dan apa-apa serangga yang menggigit. Pada pertama anda kit pertolongan saham di atas lidah dan lavender yang boleh digunakan untuk merawat gigitan, scrapes kecil dan selaran matahari.

Terdapat lebih 400 tumbuhan perubatan dan herba dalam rekod nama terperinci biasa, nama botani, cerita rakyat dan rujukan daripada herba utama yang anda boleh rujukan daripada pangkalan data Internet dipercayai atau perpustakaan tempatan anda. Ini adalah alat pendidikan yang baik yang akan membawa anda kepada maklumat di mana-mana herba tertentu yang anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai.

Ia adalah dunia yang menarik sekali anda menimba ilmu pengetahuan mengenai herba dan khasiat penyembuhan. Dengan pengambilan herba yang anda ambil di seluruh sinergi komponen kimia dalam pelbagai rupa yang paling tulen dan bentuk yang tidak tercemar.

Kali ujian biasa sebelum ubat-ubatan baru diletakkan di pasaran adalah beberapa tahun namun tumbuh-tumbuhan penyembuhan dan herba telah digunakan selama berabad-abad. Dengan penyelidikan yang betul dan komitmen untuk belajar apa yang setiap herba boleh lakukan untuk menyokong kesihatan anda akan dapat untuk menangani gejala yang sama dalam tempoh yang lebih singkat.

Beribu-ribu tahun herba telah digunakan dengan cara yang tidak terhitung dan telah dihormati kerana bau, rasa dan ciri-ciri penyembuhan. Herba boleh menangani paling apa-apa keperluan dari produk kecantikan untuk berjuang untuk memperkaya rasa makan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar