Minggu, 08 November 2015

Amalan yang mungkin boleh Merawat Whiplash

Amalan yang mungkin boleh Merawat Whiplash

Whiplash boleh berlaku apabila anda menaiki kereta dan kemudian kenderaan lain tiba-tiba jelas merujuk ke belakang kereta. Kesan yang dihasilkan oleh perlanggaran boleh menolak kereta yang anda menunggang di hadapan. Seluruh tubuh anda juga boleh dibuang di hadapan yang dilemparkan ke belakang.

Oleh kerana kebanyakan orang tidak benar-benar sedar, whiplash adalah sangat boleh dirawat. Kebanyakan gejala akan menyelesaikan melalui masa. Walau bagaimanapun, pemulihan yang lebih cepat boleh dicapai apabila terdapat intervensi awal. Sebaliknya, jika tidak dirawat, kesakitan dan ketidakselesaan yang dihasilkan oleh keadaan boleh menjadi kronik dan mula memberi kesan kepada kualiti hidup keseluruhan. Oleh itu, ia adalah penting bahawa anda segera berjumpa doktor atau ahli terapi urut selepas kecederaan whiplash.

Terdapat beberapa amalan yang boleh dianggap sebagai teknik untuk merawat whiplash. Berikut adalah dua daripada mereka.

Pergerakan somatik

Melalui latihan somatik praktikal dan mudah, mana-mana orang boleh menyedarkan keupayaannya untuk mengesan dan kemudian bergerak badannya sengaja dengan cara yang percuma dan semula jadi. Anda perlu belajar melakukan senaman somatik jika anda bertujuan untuk terus meneroka pergerakan anda sendiri dan membantu meningkatkan diri anda.

Pengetahuan tentang pergerakan somatik boleh membantu melegakan kesakitan dan juga kecacatan dikaitkan dengan aduan biasa kesihatan seperti sakit kepala, keletihan, masalah pernafasan, postur yang lemah, trauma kemalangan, pergerakan terjejas, otot tegang dan menyakitkan dan sendi. Whiplash dan kesan yang mungkin, termasuk sakit belakang, juga boleh dirawat.

Yoga

Secara umum, yoga adalah satu disiplin rohani dan psikologi yang dianggap sebagai sebahagian daripada budaya India purba. Yogi purba dipercayai telah membangunkan sistem untuk mencapai harmoni dengan diri dan dengan alam sekitar.

Persembahan yoga secara tetap boleh meningkatkan kesedaran badan. Anda boleh dipanggil untuk membuat pergerakan kecil lagi halus yang boleh membantu akhirnya memperbaiki susunan keseluruhan. Melalui masa, ini boleh membantu meningkatkan tahap anda sendiri ditandingi. Ia juga boleh membawa kepada peningkatan dalam postur. Yoga juga menggalakkan keyakinan diri.

Dengan guru yoga yang baik anda akan ditunjukkan kaedah yang betul penjajaran dan asas, ini akan menjadi dalam berdiri menimbulkan dan senaman lantai. Apabila berdiri kaki adalah penting bagaimana ia sejajar, apabila melakukan senaman otot lantai seperti kepala ke bawah anjing, penempatan tangan juga penting untuk asas yang baik dalam pose itu.

Apabila asas dan penjajaran anda ditubuhkan anda kemudian mempunyai asas yang baik untuk bekerja dari. Pose sentiasa menengah dengan asas dan penjajaran sentiasa utama, menimbulkan kemudian akan mengikuti melalui secara semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar