Minggu, 08 November 2015

Perubatan Sumber Alternatif - Home Pemulihan yang berbeza untuk Sakit telinga

Perubatan Sumber Alternatif - Home Pemulihan yang berbeza untuk Sakit telinga

Tidak ada keraguan bahawa semua orang telah mempunyai sakit telinga yang pada satu masa yang lain atau yang lain dan lebih daripada mungkin akan mengalami satu pada masa hadapan. Oleh kerana itu, di bawah adalah beberapa rawatan rumah yang boleh membantu anda pada masa akan datang anda mempunyai sakit telinga omelan.

Ambil pengering rambut anda dan memastikan bahawa ia ditetapkan pada panas dan tidak panas. Pegang pengering sedikit dari telinga anda dan biarlah tamparan udara panas ke dalam telinga anda. Anda juga boleh menggunakan pad pemanasan, hidupkannya suam dan kemudian meletakkan telinga dengan sakit telinga pada pad pemanasan. Udara panas dan kehangatan dari kedua-dua perkara akan membantu untuk meringankan kesakitan. Jangan gunakan pengering rambut untuk lebih lama daripada lima minit namun.

Ambil ulas bawang putih dan kemudian cuba untuk memerah semua jus yang ada di dalamnya. Mengambil jus bawang putih ini dan pergi ke depan dan tuangkan ke dalam mendengar anda yang sakit. Bawang putih mempunyai antibiotik semulajadi di dalamnya dan ini boleh membantu untuk melawan sebarang jangkitan yang mungkin telah berlaku di telinga anda.

Anda juga boleh mengambil sama ada beberapa titik minyak zaitun atau beberapa titik minyak mineral ke dalam telinga yang mempunyai sakit telinga itu. Apa minyak dilakukan adalah bertindak seperti pelincir dan boleh membantu untuk menghilangkan gejala kering dan gatal yang datang dengan jangkitan telinga mungkin. Anda perlu memanaskan minyak sehingga seperti memanaskan botol bayi dengan memegang ia di bawah aliran air panas untuk beberapa minit. Pastikan untuk menguji minyak pada kulit anda sebelum menuang ke dalam telinga anda. Minyak mesti tidak lebih daripada suhu badan. Kemudian mengambil penitis telinga dan memohon minyak ke dalam telinga. Hanya meletakkan minyak yang cukup dalam untuk kot lapisan dalam telinga anda.

Anda boleh mengambil botol air panas dan kemudian memasukkannya ke dalam tuala. Anda boleh menggunakan ini botol air panas dibalut seperti bantal dan meletakkan telinga sakit anda di atasnya. Sekali lagi, ia haba dari botol ini yang akan membantu untuk melegakan kesakitan di telinga anda.

Anda boleh membantu ventilasi tiub Eustachio dan membersihkan jalan dengan gula-gula getah dan menelan kerana anda mengunyah. Ini juga boleh membantu untuk mengurangkan tekanan yang anda mungkin mempunyai yang sedang disebabkan oleh jangkitan telinga. Jika telinga anda masih sakit apabila anda mengunyah, ini boleh mempunyai sesuatu untuk dilakukan dengan rahang anda dan anda benar-benar harus pergi dan melihat doktor tentang perkara ini.

Apabila anda mempunyai sakit telinga, kadang-kadang ia adalah lebih baik jika anda duduk dan cuba untuk mengelakkan berbaring jika anda boleh. Cuba hanya mengampu diri sehingga sakit telinga itu dilakukan. Pastikan anda minum banyak cecair untuk membantu melegakan gejala dengan menelan.

Nota: Jika sakit telinga yang berterusan, anda benar-benar perlu hubungi doktor anda dan membuat temujanji untuk melihat dia atau dia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar