Minggu, 08 November 2015

Bagaimana untuk Grow Wheatgrass Anda Sendiri

Bagaimana untuk Grow Wheatgrass Anda Sendiri

Adakah anda pernah dipertimbangkan berkembang tumbuh-tumbuhan wheatgrass anda sendiri di rumah? Jika anda serius untuk mengambil kesempatan daripada semua faedah yang menarik minum jus wheatgrass, maka anda pasti akan mahu untuk memulakan sedang mengkaji bagaimana untuk mengembangkan wheatgrass diri sendiri. Proses ini adalah sangat mudah dan ia adalah sesuatu yang hampir sesiapa sahaja boleh melakukannya.

Dengan dulang anak benih mudah yang boleh dibeli di mana-mana kedai pembaikan rumah atau taman pusat, anda boleh tumbuh tumbuhan wheatgrass anda sendiri dan nikmati manfaat jus wheatgrass bila-bila masa yang anda mahu. Anda akan perlu untuk mengisi dulang anak benih dengan sama ada kompos taman atau campuran tanah atas, tetapi pastikan apa sahaja yang anda pilih tidak mempunyai bahan kimia buatan atau baja ditambah. Sebaik-baiknya medium yang semakin meningkat juga akan menjadi organik; ini akan memberikan jus wheatgrass yang paling berkhasiat dan terbaik merasa mungkin.

Perkara seterusnya yang anda perlukan akan benih wheatgrass yang berkualiti tinggi; sekali lagi, ia adalah lebih baik untuk menggunakan benih organik untuk hasil yang terbaik. Benih berkualiti tinggi bukan sahaja akan menyebabkan kadar percambahan yang lebih baik, tetapi juga akan memberikan hasil yang lebih baik dengan tumbuh-tumbuhan yang tumbuh sihat dan kuat dengan sedikit die-off.

Asas-asas proses berkembang wheatgrass anda adalah tidak lebih daripada dulang anak benih, berkualiti, organik, pot tanah dan sudah tentu, benih wheatgrass diri mereka sendiri. Setelah semua barang-barang ini telah dikumpulkan, anda sudah bersedia untuk memulakan proses bercambah dan menanam benih wheatgrass anda.

Benih wheatgrass perlu bercambah, yang merupakan satu proses yang mudah membilas mereka di dalam air sejuk dan meliputi mereka sepenuhnya dengan air. Biarkan benih duduk di tempat yang gelap sejuk selama beberapa hari sehingga mereka mula bercambah. Anda akan mahu untuk membilas, dan tutup dengan air bersih sekurang-kurangnya sekali atau dua kali sehari. Apabila benih telah membangunkan bercambah kecil, mereka sudah bersedia untuk diletakkan di atas mulut tanah lembap di dalam kotak benih. Untuk hari pertama atau dua, anda akan mahu menyimpan benih bercambah dilindungi dan lembap; apabila mereka telah meningkat lebih kurang satu inci tinggi, dulang boleh terdedah dan diletakkan di lokasi yang cerah.

Menuai tumbuhan wheatgrass apabila mereka mencapai kira-kira 7 inci tinggi dan sebelum mereka sampai ke peringkat penyambungan, titik sebelum kilang itu bersedia untuk menembak di luar. Ia adalah pada ketika ini bahawa tumbuh-tumbuhan akan mempunyai paling nutrien dan sifat berfaedah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar