Minggu, 08 November 2015

Bagaimana Long Adakah Rawatan Chiropractic Ambil?

Bagaimana Long Adakah Rawatan Chiropractic Ambil?

Salah satu soalan yang paling biasa saya dengar dari pesakit baru adalah berapa lama ia akan mengambil masa untuk berasa lebih baik? Seberapa banyak yang saya ingin bahawa terdapat satu jawapan yang saya boleh memberi setiap pesakit, itu semata-mata tidak kes itu. Setiap menyembuhkan pesakit pada kadar yang berbeza yang bergantung kepada faktor-faktor seperti umur, tahap aktiviti anda, dan berapa lama anda mempunyai masalah ini. Juga, banyak ahli tulang tidak memberi tumpuan kepada kesakitan anda sahaja, mereka juga memberi tumpuan kepada memperbaiki masalah ini yang telah menyebabkan kesakitan anda, supaya ia tidak akan kembali pada masa hadapan.

Secara umumnya, pesakit cenderung untuk mula mendapat melegakan kesakitan selepas beberapa lawatan pertama. Saya selalu memberitahu pesakit sebelum saya menyesuaikan diri mereka untuk kali pertama, bahawa 60% daripada pesakit mendapatkan beberapa melegakan kesakitan selepas pelarasan pertama mereka, manakala 30% lagi berasa lebih baik selepas dua atau tiga lawatan. Manakala 10% secara amnya bertindak balas sedikit perlahan.

Umur anda juga mempunyai kesan ke atas proses penyembuhan. Pesakit yang lebih muda, mereka yang berusia 20-an dan awal 30-an, cenderung untuk bertindak balas terhadap rawatan kiropraktik lebih cepat daripada pesakit berusia pertengahan. Pesakit yang melepasi usia pertengahan mungkin mempunyai tindak balas yang perlahan untuk penjagaan kiropraktik.

Masa rawatan anda juga bergantung kepada berapa lama anda telah dalam kesakitan. Jika anda mempunyai masalah kronik yang telah berada di sana selama bertahun-tahun, biasanya ia akan mengambil masa yang lama untuk anda mencapai keputusan dengan penjagaan kiropraktik. Sebab itu nasihat saya adalah untuk sentiasa mendapatkan chiropractor secepat mungkin sebaik sahaja anda telah mula berasa sakit, ini akan mengurangkan jumlah masa yang diperlukan untuk anda mula mendapat sedikit kelegaan.

Jika anda tinggal gaya hidup aktif yang terdiri daripada senaman yang kerap, anda kemungkinan besar akan bertindak balas terhadap rawatan kiropraktik lebih cepat daripada seseorang yang tidak melaksanakan dan hidup gaya hidup yang tidak aktif. Senaman membantu tubuh sembuh, dan pergerakan tetap membantu memastikan bahawa sendi anda tidak terjebak dalam satu kedudukan. Sebab itu saya selalu menasihati pesakit saya untuk memulakan beberapa jenis senaman apabila mereka telah mula rawatan. Saya tidak meminta mereka untuk keluar larian maraton dua kali seminggu, hanya pergi keluar untuk berjalan tiga puluh minit tiga kali seminggu. Anda akan terkejut berapa banyak yang lebih baik anda akan merasa selepas beberapa minggu.

Akhir sekali, panjang pelan rawatan anda bergantung kepada sama ada anda mahu hanya keluar dari rasa sakit, atau jika anda mahu untuk benar-benar menyelesaikan masalah yang menyebabkan kesakitan anda di tempat yang pertama. Jika anda hanya mementingkan keluar dari rasa sakit, masa rawatan anda akan menjadi lebih pendek, namun ada peluang yang baik sakit akan kembali jika masalah asas adalah tidak tetap. Itulah sebabnya ahli tulang biasanya mengesyorkan penjagaan walaupun sekali pesakit daripada kesakitan. Ini memastikan bahawa tulang kekal dalam kedudukan yang betul dan sendi kekal bergerak dengan baik, sekali gus menetapkan masalah ini supaya anda tidak perlu bimbang tentang hal itu akan pulih semula.

Seperti yang anda boleh lihat, terdapat beberapa faktor yang memainkan peranan dalam menentukan berapa lama anda akan berada di bawah penjagaan kiropraktik. Sama ada anda mencari untuk patch yang cepat untuk mengeluarkan kamu dari sakit, atau anda ingin memastikan bahawa masalah itu tidak diselesaikan dan tidak pernah kembali, kiropraktik boleh mendapatkan anda bantuan yang anda mahu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar