Minggu, 08 November 2015

Perubatan Sumber Alternatif - Cara Semulajadi di mana untuk Melegakan Sakit Artritis

Perubatan Sumber Alternatif - Cara Semulajadi di mana untuk Melegakan Sakit Artritis

Seseorang yang mempunyai artritis tahu semua terlalu baik tentang radang sendi dan apa yang datang dengan itu, dan yang akan menjadi sakit, bengkak kawasan yang tertindas, kekejangan dan juga kemerahan. Tanda-tanda ini adalah dari sangat ringan hingga sangat teruk dan kadang-kadang mencacatkan. Bersama-sama dengan ubat-ubatan dan senaman, terdapat beberapa cara semula jadi di mana anda boleh melegakan kesakitan juga.

Jika anda mempunyai artritis anda mungkin boleh untuk mendapatkan sedikit kelegaan dengan mendapatkan beberapa terapi urut dilakukan. Ini boleh merawat sakit dan juga kekukuhan yang disebabkan oleh artritis. Urut ini akan merangsang pengeluaran lebih daripada endorfin dalam badan anda dan endorfin adalah pembunuh kesakitan semula jadi badan kita. Urutan juga boleh mengurangkan hormon tekanan dan juga membantu meningkatkan tidur anda. Pastikan anda mengambil ahli terapi urut yang mempunyai latar belakang dengan bekerja dengan pesakit yang mempunyai artritis.

Jika difikirkan jarum tidak mengganggu anda, maka anda juga mungkin mahu menyemak akupunktur yang semua orang tahu adalah amalan kuno Cina yang membantu untuk melegakan banyak perkara termasuk kesakitan. Jarum dimasukkan dalam mata tertentu badan untuk merangsang kawasan-kawasan tertentu untuk mengurangkan rasa sakit di kawasan-kawasan lain yang memerlukan bantuan.

Diet boleh menjadi faktor penting juga. Jika anda memberi badan anda nutrisi yang betul anda boleh membantu badan menangani gejala-gejala artritis lebih baik. Jika diet anda mempunyai banyak lemak tepu di dalamnya misalnya badan akan bertindak balas terhadap keradangan lebih dan sendi akan mengalami keradangan lanjut. Anda perlu makan pelbagai jenis makanan yang membentuk diet yang seimbang dan anda juga harus mengelakkan banyak gula, terlalu banyak garam, lemak dan kolesterol. Alkohol juga boleh dimakan secara sederhana.

Terdapat beberapa makanan tambahan yang boleh diambil dan juga yang akan membantu dengan kesakitan dan keradangan. Satu misalnya adalah S-adenosylmethionine atau sama berlaku dalam badan secara semulajadi tetapi kadang-kadang anda mungkin memerlukan lebih banyak. Jika itu berlaku, anda boleh mengambil makanan tambahan dan ia akan diserap ke dalam badan dengan mudah. Ini adalah sangat mahal jadi ia mungkin agak sukar untuk berfikir tentang satu ini sebelum mengambilnya. Anda juga perlu berbincang dengan doktor anda mengenainya juga.

Satu lagi dipanggil Glucosamine sulfat dan ini adalah nutrien yang merangkumi ciri-ciri anti-radang yang mempunyai kesan yang kurang toksik pada badan daripada ibuprofen dan naproxen. Ini amat baik untuk mereka yang mempunyai Osteoartritis dan ia juga akan membantu untuk mengelakkan kehilangan tulang rawan.

Makan banyak ikan atau mengambil pil minyak ikan juga boleh memberi manfaat untuk mereka yang menghidap artritis. Ia adalah asid lemak omega-2 dalam minyak ikan yang akan membantu untuk melegakan kesakitan dan ketegangan sendi sering dijumpai dengan orang-orang yang mengalami artritis reumatoid.

Anda juga mungkin mahu mempertimbangkan untuk mengambil lebih banyak vitamin A, B1, B3, E dan B6 kerana semua vitamin ini mempunyai keupayaan untuk membantu meningkatkan fleksibiliti anda dan boleh pada sesetengah orang juga menghalang mereka daripada mendapat artritis pada masa hadapan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar