Minggu, 08 November 2015

4 Kesihatan Manfaat Teh Hijau No One Setiap Memberitahu Anda Tentang

4 Kesihatan Manfaat Teh Hijau No One Setiap Memberitahu Anda Tentang

Herba teh hijau telah memberi manfaat kepada ramai orang sejak zaman purba. Ini teh perubatan datang dari daun Camellia Sinensis yang asalnya digunakan oleh kaum asli di beberapa negara Asia. Hari ini, ia diiktiraf di seluruh dunia disebabkan oleh ciri-ciri berguna yang memberikan banyak manfaat kesihatan. Kebanyakan orang menggabungkan teh hijau dalam makanan sehari-hari mereka untuk menerima kesan yang kuat itu.

Manfaat teh dengan banyaknya kerana teh yang kaya dengan antioksidan dan vitamin C. Antioksidan adalah berkesan dalam membaiki kerosakan badan kedua-dua di dalam dan keluar dengan menjaga tisu-tisu kulit. Vitamin C pula, kerja-kerja dalam meningkatkan sistem kekebalan tubuh. Sistem imun yang kuat adalah sukar pada penyakit yang menyebabkan kuman. Vitamin C juga membantu mengawal suhu badan yang sakit. Empat manfaat kesihatan termasuk;

Perlindungan daripada artritis

Arthritis adalah sejenis keadaan kesihatan yang biasanya memberi kesan kepada generasi yang lebih tua. Ia menyebabkan sendi dan otot menjadi bengkak. Individu-individu yang telah mengalami artritis tahu bagaimana menyakitkan dan tidak selesa pengalaman adalah. Minum teh mengurangkan kesakitan dan ketidakselesaan. Ia juga menghalang keadaan daripada menjadi lebih teruk.

Pengurangan berat

Ia seolah-olah bahawa kehilangan berat badan adalah masalah besar di kalangan ramai orang. Malah, ada yang telah cuba untuk menurunkan berat badan selama bertahun-tahun tanpa kejayaan. Berita baik adalah bahawa teh hijau boleh membantu dalam proses penurunan berat badan. Ia tidak membawa kesan sampingan kerana ia adalah dari herba semulajadi.

Tahap kolesterol Kawalan

Peningkatan tahap kolesterol dalam badan berlaku apabila terdapat penggunaan terlalu banyak makanan berlemak. Lemak terkumpul menyekat aliran semulajadi sistem badan. Serangan jantung dan strok adalah disebabkan oleh kedua-lemak membina-up. Pengambilan harian teh hijau membakar lemak dan menurunkan tahap kolesterol.

Rawatan kanser

Kanser boleh membawa maut. Walaupun teknologi moden, ramai orang masih mendapati sukar untuk membunuh sel-sel kanser di dalam badan mereka. Tetapi beberapa kajian telah membuktikan bahawa pengambilan teh hijau mengurangkan risiko mempunyai kanser tertentu seperti prostat, paru-paru dan buah.

Ini hanya beberapa faedah teh hijau yang boleh membantu anda menjalani kehidupan yang sihat dan bebas dari penyakit. Senaman yang kerap, mendapatkan jumlah yang tepat tidur, dan mengekalkan diet yang betul tidak cukup untuk membuat anda benar-benar sihat. Menambah Teh Hijau untuk makanan tambahan harian anda akan melengkapkan regimen kesihatan anda. Dengan gaya hidup yang sihat, anda akan berasa lebih baik, lebih muda, dan lebih bahagia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar