Minggu, 08 November 2015

Menjawab Soalan Umum Mengenai Pelarasan Kiropraktik dan Manipulasi tulang belakang

Menjawab Soalan Umum Mengenai Pelarasan Kiropraktik dan Manipulasi tulang belakang

Apakah pelarasan kiropraktik? Istilah ini digunakan untuk kerja yang dilakukan oleh chiropractor pada sendi, otot, dan tulang pesakit. Banyak bersekutu istilah ini dengan pelarasan dilakukan ke atas leher atau belakang. Walau bagaimanapun, pelarasan boleh melibatkan hanya kira-kira mana-mana sendi atau tulang di dalam badan. Leher dan tulang adalah pusat untuk pergerakan manusia. Banyak rawatan kiropraktik memberi tumpuan kepada kawasan-kawasan ini. Itulah mengapa begitu ramai menganggap ini tumpuan pelarasan. Pelarasan melibatkan memanipulasi sendi atau tulang ke dalam kedudukan yang optimum. Apabila otot digunakan untuk kedudukan tertentu, mereka boleh berjuang penyusunan semula itu.

Mengapa anda harus mempertimbangkan menerima pelarasan kiropraktik? Anda boleh mencari seberapa banyak sebab-pesakit yang melihat chiropractor setiap tahun. Melegakan kesakitan adalah sebab yang sama. Banyak mempunyai isu-isu sakit kronik di leher atau belakang mereka mahu ditangani. Orang lain mungkin berurusan dengan artritis, sakit bahu, whiplash, atau masalah berkaitan kehamilan. Jika anda mempunyai pemikiran bahawa kekurangan badan anda penjajaran boleh menambah kepada masalah tertentu anda, anda perlu mengambil kira lawatan ke pusat kesihatan kiropraktik. Kecederaan sukan adalah satu lagi sebab untuk lawatan. Apabila badan mengalami kecederaan, ia mungkin memerlukan sedikit bantuan dalam mendapatkan perkara yang kembali ke tempatnya.

Sekiranya anda membuat pelarasan sebahagian kiropraktik daripada program kesihatan keseluruhan? Sudah tentu, keputusan yang benar-benar terpulang kepada anda. Sesetengah keamanan yang mereka cari dan kemudian berhenti rawatan. Lain keamanan yang kemudian membuat pelarasan tetap sebahagian daripada penjagaan kesihatan mereka yang berterusan. Badan anda memerlukan penyelenggaraan yang berterusan untuk kekal sihat. Ini bermakna mendapat pemakanan yang betul dan senaman. Banyak menambah pemeriksaan perubatan rutin ke senarai itu juga. Lawatan Chiropractic boleh menjadi sesuatu yang anda mahu tambah ke senarai juga. Jika anda mendapati pelarasan membantu anda berasa lebih baik, maka ia adalah satu perkara yang baik untuk meneruskan.

Berapa kerap anda perlu pelarasan kiropraktik selepas anda bermula? Yang benar-benar di antara anda dan chiropractor. Selepas lawatan awal, chiropractor yang mungkin akan mencadangkan kursus rawatan menjurus untuk menangani masalah khusus anda. Yang mungkin memerlukan lawatan rutin untuk tempoh. Selepas tempoh awal terapi, chiropractor akan menilai semula masalah ini. Pada ketika itu, anda mungkin memerlukan beberapa rawatan atau chiropractor boleh mencari masalah dibetulkan. Banyak rawatan rutin jadual untuk menjaga kesihatan mereka pada tahap yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar